Visita dialogada al Club Pollença amb Biel March i Fernando González de la Cuesta

30 Setembre 2021

El Club de Pollença s'ha sumat al projecte que du a terme l'associació de galeries Art Palma Contemporani (APC) oferint una visita dialogada per les obres d'art que conformen la col·lació de l'entitat i l'exposició-homenatge a José Morea (1951-2020).

visita club

El president del Club Pollença, Biel March, ha presentat al públic assistent la col·lecció d'obres del Club Pollença, la gran majoria de les quals -segons ha comentat- provenen de donacions realitzades pels mateixos artistes. La visita s'ha iniciat per la sala de les corbates. Aquesta cambra està reservada als socis de l'entitat i allotja les obres primigènies. March ha destacat la primera donació de la qual es té notícia; Paisatge, una obra del pintor argentí Atilio Boveri. El recorregut ha acabat a les Quadres on s'ubica l'exposició-homenatge del pintor valencià lligat a la Nova Figuració, José Morea. Biel March, que ha comissariat l'exposició juntament amb Joan Cortès, ha recordat l'arribada de l'artista a Pollença de la mà de Miquel Cerdà Salas 'Norai' i el vincle afectiu i artístic que mantingué amb artistes locals i galeristes.

El crític d'art i comissari independent Fernando Gómez de la Cuesta ha estat qui ha conduït les visites dialogades que s'han realitzat per Pollença. El recorregut ha començat a la Galeria Maior on Gómez de la Cuesta ha conduït el diàleg a l'entorn de Luis Gordillo, una de les primeres figures de l'art abstracte espanyol. En el Club Pollença, ha estat Biel March qui ha dirigit les converses i a l'església de Sant Domingo, on han finalitzat les visites dialogades, ha estat el director del Museu de Pollença, Andreu Aguiló, qui hi ha dissertat sobre la instal·lació d'Albert Pinya musicada per El Niño de Elche.

Aquest programa, que s'emmarca dins el programa del 25è aniversari de la Nit de l'Art, és possible gràcies a la implicació de l'Ajuntament de Palma, la Fundació ARCO, l'Ajuntament d'Andratx i l'Ajuntament de Pollença, i té per objectiu "apropar la creació contemporània a totes aquelles persones interessades en l'art més actual".