Màxim Huerta omple de gom a gom el saló del Club Pollença

07 Agost 2023

Màxim Huerta parà del seu darrer llibre "Adiós Pequeño", premi de novel·la Fernando Lara, en el Club Pollença i ho feu de la mà de l'editora de Planeta, Raquel Gispert. El saló del Club es va omplir de gom a gom per assistir a la ja consolidada Trobada Literària de l'estiu.

Raquel Gispert encetà la conversa reproduint la frase amb què arrencà la novel·la i que "ens dona a entendre el to de què vindrà després -digué-: 'La meva mare hauria estat més feliç si jo no hagués nascut'". Llavors, el personatge mediàtic entrà en escena i donà conèixer la cara potser més sincera i amable, no la de comentarista del programa d'Ana Rosa Quintana, encara que també.

Es va dirigir al públic com a escriptor i periodista i parlà d'aquesta novel·la autobiogràfica i del seu pare, que era camioner, i de la mare, que de jove s'assemblava Lauren Bacall i del que podria haver estat si no s'hagués casat. Parlà del seu pas per Canal 9 i de quan va haver de donar la notícia, en directe, de la caiguda de les Torres Bessones a Nova York. Llavors, la mare li va dir "vine cap a Bunyol, com si Bunyol (un municipi valencià) fos un búnquer", recordà.

També va explicar com el president Pedro Sánchez contactà amb ell perquè fos ministre de Cultura i Esports, i com es passà la nit en vetlla en rebre un missatge d'El Confidencial on l'informaven de l'endemà publicarien l'exclusiva que acabà amb la seva carrera política. Ell donà explicacions detallades del que realment passà i, també, ho feu davant el públic del Club Pollença. I recordà el "silenci" de l'endemà. La notícia havia sortit a llum i ell era al Ministeri, i ningú el telefonà i decidí escriure la seva carta de dimissió i la presentà.

A un moment donat, Màxim Huerta obrí un parèntesi en la conversa per parlar de Formentor, d'"aquell hotel espectacular que, ara, ja ha passat a la història". "És una pensa que un lloc amb història es converteixi en un Zara preciós, com tan altres Zaras", ironitzà per acabar qualificant la reconstrucció d'"error" i feu una reflexió, "de vegades ens hauríem de demanar perquè consentim certes coses".