Laura Gost presenta "Les cendres de la piscina" acompanyada dels professors Caterina Cifre i Jordi Segura

14 Febrer 2024

El divendres 23 de febrer, a les 20 hores, al saló del Club Pollença, l’escriptora de sa Pobla, Laura Gost, presentarà la seva darrera novel·la Les cendres a la piscina (Proa, 2023) i ho farà acompanyada pels professors Caterina Cifre i Jordi Segura.

Les cendres a la piscina és un relat ple de color i d’ironia sobre una família mallorquina que gira al voltant de la figura del patriarca, en Sebastià, que passa de fer de pagès a enriquir-se construint hotels per als turistes. La seva vida conjugal i familiar està puntejada per tres dones de tarannà i orígens ben diferents: na Catalina, na Mercedes i la inesperada Leidi, que subratllen l’ascens i la caiguda del protagonista en un món que gira molt de pressa. Amb els anys, paraules com èxit, diners, feina, amor, sexe i família han pres significats que desconeixia. Darrere d’aquest fris familiar, el lector hi endevina la mirada curiosa i sovint àcida d’algú molt jove que pretén comprendre unes vides fugisseres.

Laura Gost va recollir el 2018 el premi Goya a Millor Curtmetratge d’Animació per Woody & Woody com a creadora i guionista. En l’àmbit del teatre, ha vist premiades i publicades les següents obres: Seguí (2019), Matar el pare (2020) i La deliberació dels escorpins (2021). Ha publicat les novel·les La cosina gran (Lleonard Muntaner, 2019) i El món es torna senzill (Empúries, 2022), amb traduccions al castellà, l’italià i el grec.