Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/mallorcasas/webapps/clubpollenca/clases/i18n.class.php on line 8

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/mallorcasas/webapps/clubpollenca/clases/i18n.class.php:8) in /home/mallorcasas/webapps/clubpollenca/index.php on line 36
Asociació cultural Ca de Bou

Ca de bou

L'associació cultural Ca de Bou va neixer a l'any 2006 de la ma de un grup d'amics de Pollença, amb la intenció d'animar els foguerons i el disabte de Sant Antoni.

Varem començar un poc a les fosques, copiant el vestit als dimonis de altres pobles, pero poc a poc varem començar a tenir la nostra propia identitat, creant la nostra propia vestimenta i les masses (es el pal que empram per cremar les carretilles i surtidors)

La nostra vestimenta, es el nostro conegut i estimat vestit de cristia, de cotó, un poc mes mal fet ( som dimonis ) i tenyit de negre i vermell, els colors de la nostra bandera.

Les nostres mascares son de fibra de vidre, coronades amb banyes de boc, naturals, que si qualcu en té i les ens vol fer arribar, ens farà ben contents, ja que sempre ens en falten.

Les nostres masses, tambe son úniques, cosa que també ens identifica i ens fa unics. Representen un gall, un boc, un rappenat, una forca, etc.

Vam començar els primers correfocs el dissabte de Sant Antoni, pero després ens adonarem que no era el dia més indicat per fer-los, per molts de motius, per lo que els darrers anys hem agafat per costum fer-los el dissabte anterior al dia dels foguerons.
Això ens permet fer la nostra propia torrada, el correfoc infantil i més tard fer el correfoc dels adults. També ens identifica el fet de que acostumam a començar el correfoc amb una petita posada amb escena, perque els dimonis tinguin una excusa per sortir.

En fet varis intecanvis culturals amb altres colles de Mallorca i de Catalunya, i estem en conversacions amb més colles per fer-ne d'altres. Hem participat a l'Atià foc, els anys que es va fer.
Tambe hem col·laborat amb altres col·lectius, com associacions de veins, i també amb el Club Pollença, al qual ferem un petit correfoc pel seu 100 aniversari i ens concedeixen el honor de encendre el seu fogueró, cada any el dissabte de Sant Antoni.
Un dels correfocs mes important, va eser el de la fira del foc, que es va fer a Pollença, del que tot-hom encara en parla.
Els correfocs mes habituals, son el de Sant Antoni, a Pollença I el de la Mare de Deu del Carme, del Port de Pollença, també anam a les escoles, i sortim el dissabte de Sant Antoni a fer una volta pels foguerons, per animar un poc la vetlada.

Desde aqui, volem aprofitar per manifestar la nostra disposició a col·laborar amb qualsevol associació o entitat, que ens ho demani.

I ja per acabar, volem donar les gracies al Club Pollença, per obrir-nos les portes, i acollir-nos a les seves dependències, on sempre ens em trobat com a ca nostra.

Joan Vadell Nadal
President de Ca de Bou