El llibre "Alenar dins el fang. El retable de Miquel Barceló" es presenterà divendres al Club Pollença

11 Marzo 2024

Divendres dia 15, a les 20 hores, al saló del Club Pollença, es presentarà el llibre Alenar dins el fang. El retable de Miquel Barceló de Sebastià Perelló amb fotografies de Jean Marie del Moral. Aquest llibre aprofundeix en el retaule de la Capella del Santíssim que hi ha la Seu.

Era el 2007, i Miquel Barceló va presentar un dels seus projectes més emblemàtics, el retaule de la capella del Santíssim de la Seu. Han passat 17 anys, i aquesta obra magnànima ja forma part del conjunt de la Seu.

Aquesta capella va ser un espai de metamorfosi per a Barceló, que connecta amb els orígens de l’art. Hi va engendrar una teoria sobre la creació artística, en què el fang té un paper essencial.

Alenar dins el fang. El retable de Miquel Barceló  presenta un seguit de reflexions entorn d’aquesta obra. Els textos de Sebastià Perelló i les fotografies de Jean Marie del Moral dialoguen amb la pell fangosa que Barceló ha deixat a la Seu. Un espai únic que conjuga art contemporani i sacralitat.