La música coral serà la protagonista de les Primaveres Musicals d'enguany

19 Marzo 2024

Les Primaveres Musicals arranquen amb La musica coral diumenge, 24 de març, a les 19.30 hores. La musicòloga Alba Lora presentarà "El cilce coral" i, posteriorment, i haurà actuarà el Cor de Pollença sota la direcció de Joan Rosselló.

El cor de Pollença es va crear l’any 1940 com a cor parroquial del seu poble integrat només per veus masculines. Encara que es diu que el seu vertader naixement va ser gràcies a l’institut amb un cor que es deia Eu Coret, també només amb nins.

Damunt l’any 1960 s’integren les veus femenines, fet que fa que el cor creix i comença a sortir del poble per fer actuacions.

L’any 1986 entra a formar part de la Federació de Corals de Mallorca, col·laborant sempre ens les seves trobades i concerts especials.

L’any 1990 celebra un concert extraordinari per les seves noces d’or amb homenatge inclòs en els seus directors que fins aquella data havia tingut el cor: Mn. Ramon Cifre, Mn. Bartomeu Bennàssar, Martí March i Bernat Cifre.

L’any 1992 va actuar al pavelló de les Illes Balears de l’Expo 92 de Sevilla. El Cor de Pollença ha participat a infinitat d’actes al seu poble i ha col·laborat amb diferents bandes, en especial amb la de Pollença.

A part dels anteriors directors anomenats, també han dirigit aquesta coral:

Vicenç Juan Rubí, Martí Sáez i Madrona, Joan Riera i Salom, Rodrigo Hamu Quinteros i Joan Lainez, sent el seu actual director Juan Rosselló Nadal, des de l’any 2018.

En definitiva, una de les poques corals antigues de Mallorca que avui en dia encara existeixen, sempre en col·laboració amb la parròquia i l’Ajuntament de Pollença.

Programa de dia 24 de març:

Dona nobis - L. Lightfoot
Pie Jesu - V. Johnson