CINE-CLUB

Vine a gaudir del setè art

Després de més de trenta anys, el Club Pollença ha recuperat el mític Cine Club. Cada dijous, a les 20.30 hores, es projecten pel·lícules actuals i clàssics del setè art en versió original subtitulada en castellà.

ENTRADES

4 euros soci - 6 euros no soci

Els orígens

El 1966, el Club Pollença va iniciar les vetllades de cine fòrum amb la col·laboració de l'empresari Rafel Salas.
La primera pel·lícula que es va projectar va ser Campanas a medianoche d'Orson Well, el 23 de març de 1966. Personalitats de Pollença, però també de fora poble acostumaven a presentar els films. Així, el 28 d'abril de 1966, Antoni Fullana va ser l'encarregat d'introduir El Evangelio según San Mateo de Pier Pasolini. El 9 de novembre, li va tocar el torn al metge Jaume Autonell amb el film Recuerda dirigit per Alfred Hitchcok i amb Ingrid Bergman i Gregory Peck com d'actors principals. El 10 de desembre, a Martí Rotger presentava una obra del també director, productor i guionista britànic Marnie la ladrona.

La proposta de la creació de la secció encarregada del Cine Club va néixer del vocal Antoni Bennàssar, el 22 d'abril de 1975.

La junta directiva presidida per Biel March va acordar recuperar el Cine Club i ho va fer signant un acord amb CineCiutat per poder projectar les estrenes amb VO subtitulades. El vocal Vicent Fouillat és l'encarregat de presentar les pel·lícules.

PROPERES PROJECCIONS

La novelista y su película

Unknown-28
CINE-CLUB
Dijous, 02 Febrer 2023 20:30
 "La novelista y su película" és la cinta que obrirà el Cine-Club del mes de juny. La pel·lícula explica un petit episodi de la vida de Junhee, escriptora en hores baixes, li manca d'inspiració i ànim, i fa un viatge a una petita localitat on hi viu una altra escriptora, antigament amiga seva. L'atzar o el destí la fan trobar-se amb una llibretera, amb un director de cinema, amb una actriu, amb un guionista… i neix un nou projecte.

"La novelista i su película", Oso de Plata (Gran Premi del Jurat) a l'últim Festival de Berlín, és un exemple perfecte de cinema d'autor, amb tot allò que això representa. L'autor en qüestió, el coreà Hong Sang-soo, repeteix els temes favorits i la inconfusible forma de rodar.

Tot això resulta en una pel·lícula senzilla, bonica, rodada en blanc i negre –molt saturat–, que compta amb uns extraordinaris minuts finals en color. Els plànols fixos juguen amb el fora de camp contínuament i els personatges, escriptors, actors, cineastes, les seves traïcions i fidelitats posen en relleu el món interior del director i -d'alguna manera també- el de qualsevol persona del món modern. Les coses que importen, la il·lusió, la lleialtat i la bellesa.

Totes les dates

• Dijous, 02 Febrer 2023 20:30