La novelista y su película

Unknown-28
CINE-CLUB
02 febrer 2023 20:30
 "La novelista y su película" és la cinta que obrirà el Cine-Club del mes de juny. La pel·lícula explica un petit episodi de la vida de Junhee, escriptora en hores baixes, li manca d'inspiració i ànim, i fa un viatge a una petita localitat on hi viu una altra escriptora, antigament amiga seva. L'atzar o el destí la fan trobar-se amb una llibretera, amb un director de cinema, amb una actriu, amb un guionista… i neix un nou projecte.

"La novelista i su película", Oso de Plata (Gran Premi del Jurat) a l'últim Festival de Berlín, és un exemple perfecte de cinema d'autor, amb tot allò que això representa. L'autor en qüestió, el coreà Hong Sang-soo, repeteix els temes favorits i la inconfusible forma de rodar.

Tot això resulta en una pel·lícula senzilla, bonica, rodada en blanc i negre –molt saturat–, que compta amb uns extraordinaris minuts finals en color. Els plànols fixos juguen amb el fora de camp contínuament i els personatges, escriptors, actors, cineastes, les seves traïcions i fidelitats posen en relleu el món interior del director i -d'alguna manera també- el de qualsevol persona del món modern. Les coses que importen, la il·lusió, la lleialtat i la bellesa.

Totes les dates

• 02 febrer 2023 20:30