Boris Izaguirre: "Soc un animal de frivolitat"

05 Agost 2021

Un Boris Izaguirre diferent a què ens té acostumats es va presentar ahir a la nit al claustre de Sant Domingo de Pollença. Ho va fer acompanyat de el discret senyor gallec amb qui es va casar, Rubén Nogueira; de l'editora de Planeta Raquel Gispert, i del periodista i escriptor Miquel Àngel Villena, i del president del Club Pollença, Miquel Àngel March. L'esperaven centenars de àvids lectors i lectores i algun que altre seguidor de MasterChef. Izaguirre va signar i dedicar llibres durant més d'una hora.

Va ser pujar a l'escenari i el Boris que tots coneixem va sorgir de sobte. El showman va entrar en acció: "Sóc una diva literària, però en la intimitat. En públic, només sóc una diva", confessava qui sens dubte és un dels personatges més coneguts i estimats de televisió.

De la mà de Miquel Àngel Villena va recordar els seus començaments com a guionista de telenovel·les i els temps en què les crítiques li plovien per formar part del programa Crónicas Marcianas. “Quan acabava el programa em sentia feliç, però al matí quan llevava havia  d’escoltar el to planyívol d’amics que en telefonaven”.

F97E98D7 57D4 47F9 91BC 641B264433CD 1 105 c

L'arribada de Boris a Crónicas Marcianas es va produir per casualitat. L’escriptor veneçolà va recordar, ahir a la nit, el moment estel·lar de quan va baixar l'escala per accedir a plató i com va embogir: “Sóc un animal de frivolitat. Em vaig acostumar a la frivolitat. Vaig entendre que la frivolitat em portaria molt lluny”.

DSC 0122

Raquel Gispert va repassar la faceta literària de Boris amb Villa Diamante (finalista el Premi Planeta 2007), Un jardí al Norte, i amb el llibre amb què el veneçolà torna a el pòdium dels més venuts de les llibreries, Tiempo de tormentas. Aquest novel·la és una autobiografia en la qual la veritable protagonista és la seva mare, Belén Llop. Ella, una important ballarina de ballet clàssic a Caracas, va saber que el seu fill era gai "a minut de néixer" i va forjar una personalitat en ell a prova d'agressions externes.

B70670D2 2127 4237 B0CB 9A2330FF169B 1 105 c

Boris va tenir paraules per a la seva mare, una dona a la qual va definir com molt valent: "Em va ensenyar que no em ocultés i que no deixés que els obstacles entorpissin meu esplendor"; i també per al seu marit: "Em vaig dir, amb aquest home vaig a conquerir aquest país, i és evident que ha estat així". No obstant això, ell segueix reivindicant els seus orígens: “Soc llatinoamericà, soc veneçolà, encara que la meitat de la me va vida l’he viscuda aquí. La meva història és una història de grans èxits. Y es difícil quan tu aconsegueixes èxits i el teu país no ho ha aconseguit”.