La Setmana d'Arquitectura i Disseny Club Pollença acostà l'arquitectura a la gent del carrer

19 Agost 2021

La Setmana d'Arquitectura i Disseny Club Pollença va reunir, des del dilluns 16 fins al dimecres 18 d'agost, un important electe d'arquitectes de primer nivell tant nacional com internacional. Tots ells tenen en comú el fet d'haver projectat alguna obra a Mallorca.

"L'objectiu d'aquesta edició era -en paraules del president de Club Pollença, Biel March- acostar a peu de carrer a aquests grans arquitectes. En moltes ocasions, els arquitectes presenten projectes espectaculars que sens dubte són difícils d'entendre i assimilar i, un cop executats, ens hem d'acostumar a ells o no", comenta el president de Club Pollença, Biel March.

Família Moneo Brock a Pollença

Per aquesta raó, varen decidir convidar a sis estudis d'arquitectura perquè presentessin in situ alguns projectes que han desenvolupat a Mallorca: la plaça de la Vila a Sencelles projectada per Moneo Brock; el projecte Camper per a la zona de Gomila per la firma internacional MVRDV i GASS Architecture Studios; els habitatges de l'IBAVI al costat del futur equipament de la fàbrica de Can Ribes a La Soledat de DATAAE; el PAC de Pollença dissenyat per Carles Enrich Studio i el col·legi Arimunani de Marratxí per Aulets. L'arquitecte Guillem Aloy va dissertar sobre les cases que Henri Quillé va dissenyar a Formentera, des de la seva pròpia, que la va construir amb les seves pròpies mans, a altres com la de l'artista Gudmundur Erró.

Elías Torres, Javob van Rijs i Biel March