El Cine-Club enceta la temporada amb Jinetes de la justicia, una comèdia negra sobre l’(i)lògica de la vida

28 Setembre 2021

El Cine-Club enceta la temporada de cinema el pròxim 7 d’octubre amb la projecció de Jinetes de la justicia; una peculiar pel·lícula danesa dirigida per Anders Thomas Jensen i protagonitzada per un excel·lent planter d’intèrprets que encapçala Mads Mikkelsen.  Aquesta cinta mostra l’obsessió de l’home per cercar i adjudicar culpables quan es produeixen tragèdies de la vida.

El 14 d’octubre es passarà el film Mandíbulas del cineasta francès Quentin Dupieux, que va obtenir la seva premiere internacional en el Festival de cine de Venècia. La pel·lícula va participar també en la Secció Oficial del Festival de Sitges on va guanyar el premi al Millor Actor atorgat a la popular parella còmica protagonista, composta per Grégoire Ludig i David Marsais

Mandíbula, protección Club Pollença

El 21 d’octubre es projectarà La metamorfosis de los pájaros; es un documental biogràfic dirigit i escrit per Catarina Vasconcelos. Guanyadora de el premi Fipreszi de la secció Trobades de la Berlinale i del Zabaltegi-Tabakalera al Festival de Sant Sebastià. L'òpera prima de la lisboeta Catarina Vasconcelos representa una manera de fer cinema artesanal, gairebé casolana, que intenta arribar tant a l'epicentre de la emoció com a les profunditats de la narrativa visual. El seu és un cinema amb poques pretensions econòmiques i on barreja disciplines com l'assaig, les belles arts, la poesia i l'art de plasmar el moviment a través de la llum.

La metamorfosis de los pájaros, protecció Club Pollença

El 28 d’octubre arribarà La mujer del espía; una pel·lícula del prestigiós cineasta japonès Kiyoshi Kurosawa, director de CureToyko SonataKairo (Pulse) o Bright Future, que es va presentar en el Festival de Venècia 2020, on va ser guardonada amb el Lleó de Plata a la Millor Direcció. La mujer espía és un drama trufat d'elements d'intriga i ambientat, de forma molt estilitzada, situada en un temps pretèrit, poc abans de l'inici de la segona guerra mundial.

La mujer del espia, protecció Club Pollença

El Cine-Club tindrà lloc cada dijous, a les 20.30 hores, al saló del Club Pollença. L’entrada és de 4 euros per els socis i 6 euros per els no socis.

El 1966, el Club Pollença va iniciar les vetllades de cine fòrum amb la col·laboració de l'empresari Rafel Salas. La primera pel·lícula que es va projectar va ser Campanas a medianoche d'Orson Well, el 23 de març de 1966

La proposta de la creació de la secció encarregada del Cine Club va néixer del vocal Antoni Bennàssar, el 22 d'abril de 1975.

La junta directiva presidida per Biel March va acordar recuperar el Cine-Club i ho va fer signant un acord amb CineCiutat per poder projectar les estrenes amb VO subtitulades. El vocal Vicent Fouillat és l'encarregat de presentar les pel·lícules.