Mor Jaume Autonell, el president del Club Pollença que va executar la gran reforma

15 Febrer 2022

Avui ha mort el metge Jaume Autonell Reig, que fou president del Club Pollença entre 1966 i 1969, una persona cabdal en la vida social i cultural del poble de Pollença. La Junta Directiva del Club Pollença trasllada el seu sentit condol a familiars i amics.
Durant la seva presidència, a l'any 1966, en el començament de l’anomenat “tardo franquisme”, es dugué terme el I curs de mallorquí en el Club Pollença. Aquest curs va ser patrocinat per la Caixa de Pensions i organitzat per l'Ajuntament de Pollença i el Club. El pla del curs va seguir les directrius de l'Obra Cultural Balear. La lliçó inaugural la va dictar Francesc de Borja Moll. Miquel Bota va impartir el curs.
Aquest mateix any, el Club va iniciar, amb col·laboració amb l'empresari Salas, les vetllades de Cine-Fòrum. Es varen projectar nou pel·lícules. La primera es va projectar el 23 de març de 1966, “Campanadas a medianoche” d'Orson Welles; i la darrera, el 7 de febrer de 1967, “Corredor sin retorno” que va ser presentada per J. Mª Cortada.
L'any següent, es va organitzar per primera vegada el Certamen Internacional de Cine-Amateur, que es va perllongar fins a l'any 1976. Aquests certàmens es varen fer coincidir amb les festes de la Patrona, menys el tercer any que es va celebrar el mes de setembre. La seva primera edició, presentada com a "I Certamen de Cine-Amateur", tenia com a premis tres galls: el Gall d'Or donat per la Caja de Pensiones para la Vejez y el Ahorro; el Gall d'Argent atorgat pel Club Pollença; i el tercer, el Gall de Bronze, pel comerç Micer. El cineasta amateur alcudienc, però resident a Pollença, Rafel Bordoy, va ser el més premiat.
Jaume Autonell també va dirigir la gran reforma del Club Pollença, que tingué lloc l'any 1968 i que va consistir en la construcció del bar. Quan es realitzava la reforma va sorgir el dubte de si era convenient obrir un portal des de la sala de corbates al bar. Però, finalment es va descartar per resguardar-lo de la bullícia.
Durant la seva presidencia es va retre un homenatge al pintor pollencí Dionís Bennàssar. En gener, li havia fet un homenatge el Círculo de Bellas Artes del qual ell va fer fundador. Miquel Bota Totxo va presentar l'exposició.