Javier Cercas escull el Club Pollença per presentar "El castillo de Bazbazul"

18 Febrer 2022

El reconegut escriptor Javier Cercas (Càceres, 1962) ha escollit el Club Pollença com a escenari per presentar la seva nova novel·la, El castillo de Barbazul (Tusquets), que arribarà a les llibreries d'aquí a dues setmanes. La presentació es durà a terme dia 3 de març al matí, a les 11.15 hores, al saló del Club. L'aforament serà limitat; per aquest motiu, les persones que hi vulguin assistir han de telefonar al Club Pollença (971 53 00 00) i reserva la seva invitació.Javier Cercas ha estat distingit amb guardons tan destacats com el Premi Planeta, el Premi Nacional o el Foreign Fiction Prize al Regne Unit. L'any 2020, Cercar i Manuel Vilas varen participar en la trobada literària que des de fa un grapat d'estiu organitza el Club Pollença. La trobada es va dur a terme en el Claustre de Sant Domingo de Pollença. Cercas i Vilas varen signar exemplars de les seves novel·les Terra Alta i Alegría, respectivament. Precisament, Cercas va guanyar amb aquest títol el Planeta el 2019, mentre que Vilas va quedar finalista a la mateixa edició del certamen.Amb Independencia (2021) l'autor va recuperar el seu protagonista, Melchor Marín, que, a El castillo de Barbazul, ja no és policia, sinó que treballa com a bibliotecari i viu amb la seva filla Cosette, convertida en una adolescent. Un dia, Cosette descobreix que el seu pare li ha amagat com va morir la seva mare, i aquest fet la confon i la revolta. Poc després surt de vacances a Mallorca, però ni torna ni contesta els missatges. Melchor, convençut que alguna cosa dolenta ha passat, decideix plantar-se a l'Illa a la recerca d'ella.