Pablo Mainetti interpretará Tangos per a bandoneó sol

12 Mai 2022

Pablo Mainetti interpretará "Tangos per a bandoneón sol" el proper 25 de maig, a les 20.30 h, al saló del Club Pollença. Pablo Mainetti està considerat com uns bandoneonistes més importants de la seva generació. Té un domini de l'instrument que permet expressar un sentiment que ens recorda el so dels mestres que li van antecedir. Va demostrar des de petit un particular interès per la música del tango, i és per això que als 14 anys  va començar a estudiar el bandoneó.

Desenvolupa la seva activitat com a bandoneonista amb diferents orquestres, sota la direcció de mestres com Atilio Stampone, Osvaldo Berlingieri, Daniel Binelli, Néstor Marconi, Julio Pane, Raúl Garello, Carlos García, Leopoldo Federico, Julián Plaza, Emilio Balcarce, Sexteto Major, Orquestra del Tango de la Ciutat de Buenos Aires, Orquestra Nacional de Música Argentina «Juan de Déu Filiberto», Quintet de la Fundació Astor Piazzolla, Octeto Electrònic Astor Piazzolla, Tango For Ever, TangoX2, Gustavo Santaolaya, Leo Sojatovich, Selecció Nacional del Tango i Cafè dels Mestres, entre d'altres.

Toca com a solista el Concert de Bandoneó d'Astor Piazzolla amb l'Orquestra del Teatre Lliure (Barcelona), l'Orquestra de la Ciutat de Granada i l'Orquestra Nacional d'Espanya, sota la direcció de Josep Pons, enregistrat pel Segell Harmonia Mundi (1996) , i la Real Filharmonía de Galícia, sota la direcció de Manuel Valdivieso. Va participar com a solista, també, a l'Orquestra Simfònica de Niça.

Al costat de l'Orquestra Filharmònica de Letònia va gravar, com a solista de bandoneó, la Missa a Buenos Aires, de Martín Palmieri. Del mateix autor estrena com a solista el Concert per a Bandoneón, Mateo òpera sobre text d'Armat Discépolo. També toca l'obra Poble Jove d'Astor Piazzolla i Horacio Ferrer amb l'Orquestra Simfònica de Còrdova sota la direcció de Luis Gorelik. Amb l'Òpera de Roma participa dels seus concerts d'estiu i al Festival de Tardor de Madrid al Cercle de Belles Arts al costat de l'Orquestra del Teatre Lliure.

Dirigeix ​​l'orquestra de l'espectacle Tango-Tango, al Cristall Palast Variete de Leipzig.

Aquest concert es pagarà a través de taquilla inversa