Pablo d'Ors conversarà amb el seu germà Mauricio sobre la seva trajectòria literària i espiritual

17 Juny 2022

El capellà i escriptor Pablo d'Ors conversarà amb el seu germà Mauricio, essencialment, sobre la seva trajectòria literària i espiritual. Serà el pròxim 30 de juny, a les 20'30 hores, en el pati de la casa consistorial. "Silencio Luz Pasió Compasión" és un acte organitzat pel Club Pollença i que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Pollença.

Els dos nets de l'assagista i crític d'art Eugenio d'Ors mantindran una "conversa informal -en paraules de Pablo d'Ors- però, amb temes de fons que, i amb això confiam, interessin més enllà de la meva persona". Concretament, parlaran de la meditació, la necessitat de la llum en el nostre món, la vocació artística i la fidelitat en el camino personal malgrat els inevitables entrebancs de la vida.

Pablo d'Ors recorda que va ser el llibreter de L'Ull Viu, Vincent Fouillat, qui els va proposar la idea de dur a terme aquesta conversa entre germans.

pabloors

El reconeixement del públic de Pablo d'Ors  li va arribar amb la publicació de la seva Trilogía del silenci, conformada per El amigo del desierto (Anagrama, 2009-2015), l'aclamada Biografía del silencio (Siruela, 2012), que va constituir un autèntic fenomen editorial, i El olvido del sí ( Pre-textos, 2013), un homenatge a Charles de Foucauld, explorador del Marroc i ermità al Sàhara, de qui se'l considera fill espiritual. De l'experiència d'atendre espiritualment els malalts i moribunds a l'Hospital Universitari Ramón y Cajal de la seva ciutat natal, Madrid, va sortir el llibre Sendino se muere (Fragmenta Editorial, 2012).
Pablo d'Ors també és el fundador de l'associació "Amigos del desierto". Actualment, es dedica exclusivament a la creació i a la contemplació que imparteix arreu del món en seminaris de silenci i retirs de meditació.