Concert de piano de Miquel Esquinas Martínez

03 Agost 2022

El dimarts dia 9 d'agost, a les 21 hores, tindrà lloc en el saló del Club Pollença un concert de Miquel Esquinas Martínez. El també director d'orquestra interpretarà obres de Franz Schubert i d'Enrique Granados. Miquel Esquinas, nascut a Tortosa el 18 de novembre de 2000 comença la seus estudis de piano als 5 anys al conservatori de la seva ciutat natal amb Inés Reguero. L'any 2018 finalitza el grau professional al mateix centre i obté el Premi extraordinari amb l'especialitat de piano. Aquest mateix any també realitza la prova per accedir el grau superior i és admès al Conservatori superior del Liceu, on estudia actualment amb el professor Daniel Ligorio.

Ha participat en diferents cursos de formació com el Curs de Música de la Càtedra de Cervera, el Curs Internacional de Música de Ripoll edicions XVII, XVIII, XIX i XX (en les dues últimes ha estat becat com a millor estudiant de el curs i com a jove promesa respectivament), la Ticino Musica Academy o la Jiri Hlinka Klavierakademiet li ha realitzat classes amb diferents professors de renom com Leif Ove Andsnes, Ulrich Koella, Alba Ventura, Christopher Park, Kristian Hanland , Andrea Lucchesini, Akiko Ebi o Marco Rizzi entre d'altres i ha rebut consells de grans músics com Albert Guinovart, Jiri Hlinka o Salvatore Accardo.

Va debutar com a concursant de piano amb 10 anys i des de llavors no ha deixat de fer-ho obtenint premis en diversos concursos com el Concurs Joves intèrprets de Conservatori de Girona, el Concurs de Música de Cambra Higini Anglès o els Premis de Lied Conxita Badia. També ha participat en dues ocasions a l'ESMUC piano fòrum. Actua regularment tant de solista com de músic de cambra en els diversos auditoris i conservatoris de Catalunya. També ha tocat al Festival Internacional de música de Ripoll, al festival Ticino Musica (Lugano, Suïssa), a l'Accademia Perosi (Italia), al Schloß Zell an der Pram (Austria) a les Rekstensamlingene (Noruega) entre d'altres. Forma duo amb la violinista Elisa Scudeller des de l'any 2021.

L'any 2018 va ser admès a el Cor Jove de l'Orfeó Català on canta actualment. Això li ha permès actuar al costat de grans directors com Simon Halsey, Peter Phillips o Simon Rattle i grans orquestres com la London Symphony, l'Orquestra Nacional de Catalunya o l'Orquestra Nacional d'Andorra en sales com el Royal Albert Hall, el Gran Teatre del Liceu, el Palau de la Música Catalana o l'Auditori de Barcelona.

L'any 2019 va debutar com a director dirigint l'Orquestra de Cambra Terrassa 48 a la cloenda del curs de direcció Festival Seu d'Ègara, on va rebre classes de mestre Xavier Puig.

Programa:
Schubert, Franz
-Drei Klavierstücke D946
I. Allegro assai
II. Allegretto
Granados, Enrique
-Valses poéticos
·Introducción
·Melodioso
·Tempo de vals noble
·Tempo de vals lento
·Allegro humorístico