"La novelista y su película" obre el Cine-Club de febrer

24 Gener 2023

La novelista y su película serà la cinta que obrirà el Cine Club del mes de juny. La pel·lícula explica un petit episodi de la vida de Junhee, escriptora en hores baixes, li manca d'inspiració i ànim, i fa un viatge a una petita localitat on hi viu una altra escriptora, antigament amiga seva. L'atzar o el destí la fan trobar-se amb una llibretera, amb un director de cinema, amb una actriu, amb un guionista… i neix un nou projecte.

La novelista y su película, Oso de Plata (Gran Premi del Jurat) a l'últim Festival de Berlín, és un exemple perfecte de cinema d'autor, amb tot allò que això representa. L'autor en qüestió, el coreà Hong Sang-soo, repeteix els temes favorits i la inconfusible forma de rodar.

Tot això resulta en una pel·lícula senzilla, bonica, rodada en blanc i negre –molt saturat–, que compta amb uns extraordinaris minuts finals en color. Els plànols fixos juguen amb el fora de camp contínuament i els personatges, escriptors, actors, cineastes, les seves traïcions i fidelitats posen en relleu el món interior del director i -d'alguna manera també- el de qualsevol persona del món modern. Les coses que importen, la il·lusió, la lleialtat i la bellesa.

Hunt Caza - Club Pollença

Hunt el film de Lee Jung-Jae està ubicagt a Corea del Sud, 1980. Després de l'assassinat del president Park per l'agència d'intel·ligència coreana, l'exèrcit torna a aconseguir el poder. Corea del Nord ho veu com una oportunitat per a una invasió futura i envia un dels seus espies. Dos alts càrrecs de la seguretat sud-coreana tenen la missió de perseguir l'infiltrat. Així comença una terrible carrera contrarellotge. La situació de les dues Corees està a punt de la implosió i els dos agents, en el transcurs de la seva investigació, trauran a la llum importants secrets que amenacen de canviar el curs de la història del país…

Decision to Leave Club Pollença

El film de l'aclamat director Park Chan-Wook, Decision to leave, explica la història de Hae-Joon, un veterà detectiu, que investiga la sospitosa mort d'un home al cim d'una muntanya. Aviat començarà a sospitar de Sore, la dona del difunt, mentre l'atracció que sent per ella el desestabilitza.

Living Club Pollença

El mes de febrer es clourà amb la projecció de Living, una pel·lícula ambientada a Londres, a la dècada dels 1950. Williams és un veterà funcionari enterrat sota la paperassa de l'oficina mentre la ciutat es reconstrueix després de la II Guerra Mundial. En rebre un demolidor diagnòstic mèdic, buida el compte d'estalvis i es dirigeix ​​a la costa. Es promet fer dels seus últims dies un temps significatiu, però s'adona que no sap com fer-ho. Després que un misteriós desconegut el porti a la ciutat, Williams se sent intrigat per una jove companya de treball que sembla tenir la vitalitat que ell havia perdut. Amb l'ajuda del seu col·lega optimista, Williams posa tot el seu afany a fer feliç, d'una manera sorprenent, el seu entorn... Adaptació en anglès del guió d''Ikiru' (1952).