L'Escola de Música inaugura la 30a edició de les Primaveres Musicals

06 Març 2023

La 30a edició de les Primaveres Musicals del Club Pollença es varen inaugurar, ahir vespre, amb l'actuació d'un grapat d'alumnes de l'Escola de Música de Pollença.

El director del festival, Joan Campomar, va comentar que per celebrar aquesta 30a edició es va decidir fer un programa integrat per músics professionals que un temps foren alumnes de l'Escola de Música de Pollença. D'aquesta manera es vol retre homenatge pòstum a Margalida Bibiloni Alemany, professora de l'Escola de Música de Pollença i impulsora de les Primaveres Musicals.

primaveres musicals

Precisament per aquest mateix motiu, els qui, ahir, obriren cartell foren els alumnes de l'Escola. Primer actuaren, Toni Borràs i Tomeu Seguí a la percussió. Toni Borràs Garcia va interpretar Marimba flamenca d'Alice Gomez. Aquesta interpretació és una súplica musical per la pau i la comprensió universal. Posteriorment va interpretar Fandango de Warren BensonTomeu Seguí Llompart també va interpretarun tema que és popular pels músics novells que comencen a tocar la marimba, Rain Dance, d'Alice Gomez.

Toni borras

Toni borras 2

Tomeu Seguí

toni segui 2

Seguidament, va ser el torn de Júlia Ramón Orell i Martina Petrus Valero al violí. Júlia Ramón va interpretar La Playera de Pablo Sarasate i Martina Petrus Meditació de "Thaïs" de Jules Massenet. Posteriorment, ambdues varen interpretar el 1r moviment del Concert en re menor per a dos violins de J. S. Bach.

Julia Ramon Orell

martina petrus

martina petrus julia.ramon

Joan Cortès Cerdà i Mercè Bennàssar Ramon agafaren el relleu amb la guitarra. Joan Cortès va tocar Recuerdos de la Alhambra de Francesc Tàrrega i Preludi BWV 1007 de J. S. Bach; mentre que  Merce Bennàssar va tocar Romance anónimo, un tema que ha estat popularitzat per Narciso Yepes, i Sueño també de Francesc Tàrrega.

joan cortes

merce bennassar

escola musica pollenca

El pròxim concert tindrà lloc diumenge dia 12, a les 20 hores, i serà la soprano pollencina Marta Bauzà, la mezzosoprano Serena Pérez, el tenor Antonio Aragón, el baix Xavier Mendoza i els pianistes Noemí Dalmau i Jesús López Blanco qui interpretaran els Valos Amorosos de J. Brahms. Aquests valsos són una col·lecció de cançons d'amor escrites amb un estil popular i que no perden la complexitat compositiva de Brahms.