Conferència de De Lacy sobre "Innovació i cirurgia, és el moment del metavers?"

08 Julio 2022

El doctor Antonio M. de Lacy Fortuny impartirà la conferència sobre "Innovació i cirurgia. És el moment del metavers? en saló del Club Pollença el pròxim divendres 22 de juliol, a les 21 hores. El metge Martíc Cladera és qui presentarà al doctor De Lacy.

De Lacy és el cap del Servei de Cirurgia Gastrointestinal i cap del Departament de Cirurgia Mínimament Invasiva de l’Hospital Clínic de Barcelona. També, dirigeix ​​l'Institut Quirúrgic Lacy a l'Hospital Quirón de Barcelona. L'any 2013 crea la plataforma AIS Channel (www.aischannel.com) per a la formació de cirurgians i la divulgació de les innovacions en cirurgia a nivell mundial. Actualment és president d'AIS Channel, la principal plataforma global de formació en cirurgia, que connecta cirurgians des de qualsevol lloc del món als líders de la cirurgia mundial ia les darreres innovacions quirúrgiques. Membre de diferents Societats Nacionals i Internacionals (EAES, ACS, ASCRS, SAGES, AEC, ESA), va ser nomenat Honorary Fellow per la Societat Americana de Cirurgians Colorectals (ASCRS) el 2013. El març de 2017 va rebre el SAGES International Ambassador Award i ha estat nomenat Honorary Fellow per l'American College of Surgeons (ACS) el 2019.

El Dr Antonio M. Lacy i el seu equip són pioners en la introducció i l'aplicació de noves tecnologies i abordatges quirúrgics per al tractament de la patologia gastrointestinal benigna i maligna així com en el tractament de l'obesitat mòrbida i la síndrome metabòlica.

L'equip del Dr Lacy és líder en la innovació de les tècniques de cirurgia mínimament invasives, sent un dels primers grups a desenvolupar la tecnologia de la cirurgia laparoscòpica en el tractament del càncer digestiu amb excel·lents resultats oncològics. El Dr Lacy va publicar el 2002 (Lacy et al, 2002) el primer estudi randomitzat que provava la seguretat i la factibilitat d'aquest nou abordatge en la patologia colorectal en comparació a l'obert convencional, i va ser el primer grup a reportar un estudi randomitzat al càncer de còlon comparant la via convencional amb la laparoscòpica.

Des del 2008, el Dr Lacy ha estat implicat en el desenvolupament de la cirurgia NOTES, que permet accedir a la cavitat abdominal a través dels orificis del cos humà. Aquesta tècnica permet disminuir l'agressió quirúrgica en reduir o eliminar les incisions a la paret abdominal, minimitzant per tant el dolor i la discapacitat, facilitant una recuperació més ràpida i un nombre menor de complicacions postoperatòries. L'any 2009 l'equip del Dr de Lacy va fer la primera intervenció a nivell mundial d'Excisió Total del Mesorrecte per via transanal (taTME). Amb resultats oncològics millors que l'abordatge per via laparoscòpica tradicional, aquesta tècnica ha rebut l'aval del Professor Richad J. Heald, pare de l'Excisió Total del Mesorrecte (TME), considerat el gold standard en el tractament del càncer de recte. Fins ara, ha realitzat més de 700 casos de cirurgia taTME i ha estat chairman de nombrosos congressos i cursos sobre cirurgia taTME a nivell mundial.