“Mantícora” obre el Cine-Club del 2023

30 Diciembre 2022

"Mantícora", de Carlos Vermut, és una exploració acurada i temible sobre els monstres reals amb una cara corrent. La combinació crea, segons la crítica, una de les millors pel·lícules de terror espanyoles de l'any. Aquest és el film que dia 12, a les 20.30 hores, obrirà la cartellera del Cine-Club de 2023.

Aftersun 852065058 large

El proper dijous, dia 19, es projectarà "Aftersun"; un film amb el qual Charlotte Wells va debutar com a cineasta al Festival de Cannes. És una sorprenent història protagonitzada per Paul Mescal i Francesca Corio (una joveníssima actriu que conquereix de forma contundent amb el seu primer paper a la pantalla), sobre un pare divorciat i la seva petita filla que es van de vacances a un resort a Turquia.

Tot i això, el que semblava ser un viatge de desconnexió, acaba convertint-se un recorregut pels records de la infància, que es van desgastant, transformant i reconstruint a mesura que es projecten a través de la memòria en la ment dels protagonistes. És una pel·lícula lluminosa i malenconiosa sobre una filla que a la seva edat adulta busca respostes en un estiu que va transcórrer sense més esdeveniments, però en què tot va canviar. Ha estat una de les revelació del 2022 i va regalar el que la crítica ha considerat com un dels millors finals de la història del cinema. Inoblidable i imprescindible.

Suro 581180259 large

El mes de gener, concretamente dia 26, es tancarà la programació d'aquest mes amb la projecció d’una de les  l'últimes grans sorpresas que el cinema espanyol va deixar el 2022: "Suro”.  Aquest film és l’'òpera prima de Mikel Gurrea, nominat a Millor director novell als Premis Goya 2023 i que va arribar a sonar a Sant Sebastià com a forta candidata a la Conxa d'Or. La películ·la planteja una sòlida història sobre una parella d'urbanites que intenten encaixar en la nova vida al camp. Després d'heretar una finca familiar amb plantacions d'alzines sureres, decideixen fer un tomb a la seva vida i treballar a la campanya de recollida del suro. Tot i això, la parella comença a experimentar una forta crisi quan els seus rols canvien en el nou context rural.