Programació del Cine-Club del mes de març

26 Febrero 2023

La programació del Cine-Club del mes de març s'estrena aquest dijous, dia 2, amb la projecció del drama familiar Tengo sueños eléctricos de Valentina Maurel.

Sinopsi: En contra dels desitjos d'Eva, la seva mare vol reformar la casa i desfer-se del gat, que desorientat des del divorci orina per tot arreu. Eva vol anar a viure amb el seu pare, que, desorientat com el gat, viu una segona adolescència. (FILMAFFINITY)

Premis
2022: Festival de Sant Sebastià: Premi Horitzons (Millor pel·lícula llatinoamericana)
2022: Festival de Locarno: Millor direcció, actriu i actor
2022: Festival de Mar del Plata: Selecció oficial competència iberoamericana

El dijous 9 de març, serà el torn del drama romàntic Los hijos de los otros de Rebecca Zlotowski.

Sinòpsi: Rachel té 40 anys, no té fills. Ella estima la seva vida: els estudiants de secundària, els amics, els ex, les lliçons de guitarra. En enamorar-se d'Ali, s'encarinya amb la Leila, la seva filla de 4 anys. Ella l'acompanya i l'estima com si fos seva. Però estimar els fills d'altres persones és un risc que val la pena córrer...

2022: Festival de Venècia: Secció oficial a concurs
2022: Festival de Sevilla: Millor muntatge

unnamed 1

El dijous 16 de març, es podrà veure un altra drama, aquesta vegada sobre la infantesa, a The quiet girl de Colm Bairéad.
Sinopsi: La Irlanda rural, 1981. Cait és una reservada nena de nou anys que està desatesa per part de la seva pobra, disfuncional i massa nombrosa família. S'enfronta en silenci amb dificultats a l'escola ia casa, i ha après a passar desapercebuda per als que l'envolten. Quan arriba l'estiu i s'acosta la data del part de la seva mare, Cait és enviada a viure amb uns parents llunyans. Sense saber quan tornarà a casa, es queda a casa d'uns desconeguts sense més pertinences que la roba que porta posada. A poc a poc, i gràcies a les cures de la família Kinsella, Cait realitza notables progressos i descobreix una nova forma de viure. Però en aquesta casa on regna l'afecte i no sembla haver-hi secrets, ella descobreix una veritat dolorosa.

Premis:
2022: Premis Oscar: Nominada a millor pel·lícula internacional
2022: Premis BAFTA: Nominada a millor guió adapt. i pel·lícula de parla no anglesa
2022: Premis del Cine Europeu: Millor fotografia
2022: Festival de Berlín: Generation Kplus: Ós de Cristall (millor pel·lícula)
2022: Festival de Valladolid - Seminci: 3 premis, incloent Espiga de plata
2022: Satellite Awards: Nominada a millor pel·lícula internacional

cine 3

El dijous 23 de març, es projectarà el drama sobre transexualitat Joyland de Saim Sadiq.

Sicnopsi: Mentre que els Rana -una família patriarcal i feliçment unida- esperen el naixement d'un nen per continuar amb el llinatge familiar, el seu fill més jove s'uneix en secret a una companyia teatral de dansa eròtica i s'enamora d'una jove i ambiciosa estrella trans. La seva història d'amor impossible acaba per avivar les ànsies de rebel·lia sexual de tota la família Rana.

Premis

2022: Festival de Cannes. Premi del Jurat (Un Certain Regard)
2022: Premis Independent Spirit: Nominada a millor pel·lícula estrangera

unnamed 2

El dijous 30 de març, la comèdia dramàtica El triangulo de la tristeza de Ruben Östlund clourà la cartellera del mes de març.

Sinopsi: Després de la Setmana de la Moda, Carl i Yaya, parella de models i influencers, són convidats a un iot en un creuer de luxe. Mentre que la tripulació brinda totes les atencions necessàries als rics convidats, el capità es nega a sortir de la seva cabina, malgrat l'arribada imminent del cèlebre sopar de gala. Els esdeveniments prenen un gir inesperat i s'inverteix l'equilibri de poder quan s'aixeca una tempesta que posa en perill el confort dels passatgers.

2022: Premis Oscar: Nominada a millor pel·lícula, direcció i guió original
2022: Festival de Cannes: Palma d'Or (millor pel·lícula)
2022: Premis BAFTA: 3 nominacions incl. millor guió i actriu sec. (De Leon)
2022: Globus d'Or: Nominada a millor pel·lícula comèdia i actriu sec. (De Leon)
2022: Associació de Crítics de Los Angeles: Millor actriu sec. (De Leon)
2022: Critics Choice: Awards: Nominada a millor comèdia
2022: Premis del Cinema Europeu: Millor pel·lícula, adreça actor i guió. 5 Nom.
2022: Premis César: Nominada a millor pel·lícula estrangera
2022: Satellite Awards: Nom. a millor pel·lícula comèdia, guió original i actriu sec.

unnamed 3

Les sessions de cinema comencen a les 20.30 hores, en el saló del Club Pollença. El preu de l’entrada és de 4 euros per als socis i les sòcies i de 6 euros per als qui no són socis del Club Pollença. Els films es projecten en versió original subtitulada en espanyol.