Encontres d’art

UN + UN ART EN DIÀLEG

El Club Pollença organitza, anualment, una trobada entre artistes que dialoguem sobre la seva obra.

Esther Ferrer i Concha Jerez, dues de les artistes plàstiques espanyoles més prestigioses i premiades, varen estrenar els encontres el juny de 2019. Ambdues són Premi Velázquez, el premi més important en les arts en l’àmbit hipano-americà, a més a més del Premi Nacional d'Arts Plàstiques.

Esther Ferrer i Concha i Jacques Terrasa als Encontres d'Art del Club PollençaLa trobada entre Esther Ferrer i Concha Jerez va ser moderada pel catedràtic d'Estudis Hispànics de la Sorbona, Jacques Terrasa. L'encontre artístic es va presentar sota el títol "Una convergència dialèctica entre dues pioneres".

Amb el nom d'"Un + Un", Jérez i Ferrer varen descobrir algunes de les claus de la seva obra i del seu discurs. Esther Ferrer va destacar en l'art de la performance, en un moment històric complicat amb moltes mancances pel que fa a la llibertat de pensament i d'expressió.

Esther Ferrer (Sant Sebastià, 1937) va crear a la dècada dels seixanta, al costat del pintor José Antonio Sistiaga, el primer Taller de Lliure Expressió. Fundadora del grup de performance ZAJ, que es va inspirar en l'obra de l'artista nord-americà John Cage, va rebre el Premi Nacional d'Arts Plàstiques el 2008, el Premi Gure Artea del Govern Basc el 2012 i el Premi Velázquez d'Arts Plàstiques de 2014 que atorga el Ministeri de Cultura, entre d'altres. Tres anys després, el 2017, el Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia li va dedicar l'exposició Esther Ferrer. El 2019 el Guggenheim de Bilbao li féu una antológica. La figura d'Esther Ferrer destaca no només pel fet d'endinsar-se en l'acció artística com a forma de manifestació, sinó també per ser dona en un context eminentment masculí.
Concha Jerez
(1941, Les Palmes de Gran Canària) per la seva banda, és una pionera de l'art conceptual que ha fet de l'anàlisi crítica dels mitjans de comunicació l'eix del seu treball. Pel que fa a les distincions de Jerez, són de destacar la Medalla d'Or a les Belles Arts que va merèixer el 2011, el Premi Nacional d'Arts Visuals que li concedí el Ministeri de Cultura l'any 2015 i el Premi Velázquez d'Arts Plàstiques de 2017. L’any 2020 el Museu Reina Sofía li va fer una exposició antològica.