Èxit en la presentació de la darrera novel·la de Laura Gost

26 Febrero 2024

El divendres passat, al saló del Club Pollença, l’escriptora de sa Pobla, Laura Gost, va presentar la seva darrera novel·la Les cendres a la piscina (Proa, 2023) i ho va fer acompanyada pels professors Caterina Cifre i Jordi Segura.

Les cendres a la piscina és un relat ple de color i d’ironia sobre una família mallorquina que gira al voltant de la figura del patriarca, en Sebastià, que passa de fer de pagès a enriquir-se construint hotels per als turistes. La seva vida conjugal i familiar està puntejada per tres dones de tarannà i orígens ben diferents: na Catalina, na Mercedes i la inesperada Leidi, que subratllen l’ascens i la caiguda del protagonista en un món que gira molt de pressa. Amb els anys, paraules com èxit, diners, feina, amor, sexe i família han pres significats que desconeixia. Darrere d’aquest fris familiar, el lector hi endevina la mirada curiosa i sovint àcida d’algú molt jove que pretén comprendre unes vides fugisseres.

unnamed 8

Laura Gost va recollir el 2018 el premi Goya a Millor Curtmetratge d’Animació per Woody & Woody com a creadora i guionista. En l’àmbit del teatre, ha vist premiades i publicades les següents obres: Seguí (2019), Matar el pare (2020) i La deliberació dels escorpins (2021). Ha publicat les novel·les La cosina gran (Lleonard Muntaner, 2019) i El món es torna senzill (Empúries, 2022), amb traduccions al castellà, l’italià i el grec.

unnamed 7

unnamed 9