Una Llura Plena de Poesia en el Club Pollença.

Una Lluna Plena de Poesia

La primera lluna plena d'agost, el Club Pollença organitza una vetllada poètica entorn d'un poeta o a una poetessa concreta i sota de coordinació de Maurici d'Ors. La lectura de poemes es fa al terrat del Club, a les 22 hores, quan la lluna plena és ben visible.

Idea Vilariño

La primera edició va tenir lloc el 2015. La idea, la presentació i la lectura d'aquella primera Lluna Plena de Poesia va ser de Mauricio d'Ors, qui va recitar poemes d'Idea Vilariño, una poetessa, assagista i crítica literària uruguaiana que pertany al grup d'escriptors anomenats de la Generació del 45.

Miquel Costa i Llobera

El 28 d'agost del 2016, en la segona edició es varen llegir poemes del qui és el poeta pollencí per excel·lència Miquel Costa i Llobera. La presentació i la lectura va anar a càrrec de Marga Cerdà Cabanellas i va comptar amb la participació especial de Luisa Garau Costa.

Poetes de la literatura francesa

El 7 d'agost del 2017, els protagonistes de la vetllada varen ser poetes de la literatura francesa que va recitar Maite Terrasa.

Paul Celan

El 26 d'agost del 2018, Karsten Imm va ser l'encarregat de presentar i llegir els poemes de Paul Celan. Paul Pésaj Antschel o Paul Pésaj Ancel, conegut com a Paul Celan, va ser un poeta romanès d'origen jueu i parla alemanya, considerat per la crítica internacional com el més gran líric en alemany de la segona postguerra.

El 15 d'agost del 2019, Nicole d'Amonville va realitzar la presentació i la lectura d'Emily Dickinson, la que va ser una de les primeres dones de la història a qui li varen reconèixer la seva feina com a poeta i que es va convertir en un dels pilars de la poesia a escala mundial.

Giacomo Leopardi

Valentina Veronelli i Enea Binaghi varen ser les encarregades llegir poemes Giacomo Leopardi al terrat del Club Pollença.

El 3 d'agost del 2020, Valentina Veronelli i Enea Binaghi varen ser les encarregades llegir poemes d'un poeta, filòsof, filòleg i erudit italià del Romanticisme, Giacomo Leopardi.

Wislawa SZYMBORSKA

El diumenge 22 d'agost del 2021, Katarzyna Poks va llegir poemes de la poetessa, assagista i traductora polaca, Wislawa Szymborska (1923 - 2012) guanyadora del Premi Nobel de Literatura el 1996.

IMG 1942

POEMES DE LA LLUNA

El divendres 12 d'agost de 2022, es va realitzar una lectura col·lectiva de Poemes de la Lluna al terrat del Club Pollença. L'esdeveniment va comptar amb la coordinació de Mauricio d'Ors.