La pinacoteca

Col·lecció d'art Club Pollença

Des dels seus inicis, el Club Pollença va adquirir el costum que els pintors que exposassin al local social donassin una obra a l'entitat. La primera donació de la qual es té notícia va ser Paisatge, una obra del pintor argentí Atili Boveri. Va ser l'any 1914.

El 1950, sota la presidència de Miquel Cerdà Cerdà, la junta directiva va acordar que tots els pintors que hi exposassin obsequiassin l'entitat amb un quadre dedicat de forma voluntària. El 1973, la junta presidida per Miquel Bota va anar més enllà i va aprovar que aquesta donació es fes de forma obligatòria.

El Club ha anat formant la seva col·lecció, sobretot, a partir de donacions i del Certamen Internacional de Pintura de Pollença del que el Club en fou fundador, després anomenat Certamen Internacional d'Arts Plàstiques.

Sembla ser que les úniques obres que l'entitat ha comprat al llarg de la seva història han estat la de Joan Llobera, que varen adquirir juntament amb la compra de Ca n'Aulí; i la de Dionís Bennàssar titulada Un beso en la ribera, que curiosament va quedar finalista al Certamen Llorenç Cerdà i que segons consta a la inscripció del darrere va ser adquirida l'any 1962.

És durant la presidència de Biel March que s'ha acordat començar a completar la col·lecció pictòrica amb artistes que no estaven representats a l'entitat i que es corresponen a la generació del 80. Els artistes Susy Gómez, 'Tito' Nofre Fuster, Joan Cortés, Joan Bennàssar i Miquel Àngel Àlbis han donat una obra a la societat. En contraprestació, l’entitat els ha premiat amb un abonament per ser socis del Club durant deu anys. Alguns d'ells ja ho eren i han optat per cedir el regal a un parent pròxim. Durant aquesta Presidència, també s’han rebut donacions d'obres dels traspassats Andreas Gabriel Topp i Miquel Cerdà Salas 'Norai'.