Silas Bassa interpreta el seu univers fascinant al pati de l’Ajuntament

04 Agost 2021

El compositor i intèrpret, Silas Bassa, va desplegar el seu univers fascinant, on convergeix tradició i innovació, en el concert de piano que va oferir anit en el pati de l’Ajuntament de Pollença. El Club Pollença ha organitzat aquest concert, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Pollença.

El músic nat a l’Argentina i resident des del 2002 a la ciutat de París, on desenvolupa una intensa activitat artística com a pianista de música clàssica i contemporània i, al mateix temps, com a compositor-intèrpret de les seves pròpies obres per a piano, va interpretar peces pròpies i d’altres de compositors de música clàssica minimalista com Philip Glass i Michael Nyman. També va interpretar una peça del francès Erik Satie, Gnossiene nº 1, i de Frédéric  Chopin, Nocture op 55 nº 1. Dins el seu repartori hi foren presents grans músics argentins com ara Ástor Piazzolla, un dels compositors més importants de tango de tot el món, i Carlos Vicente Guastavino.

DSC 0020

Des de ben jove, Silas Bassa es va presentar com a solista a les prestigioses sales d’Argentina, Europa, Amèrica del Nord i Àsia. Va començar els seus estudis a l’edat de cinc anys, ingressant en el Liceu Municipal de Música de Santa Fe sota la direcció de Marta Part Ebrecht. Després es va traslladar a la ciutat de Bons Aires i va ingressar en el Conservatori Nacional C. López Buchardo, sota de la direcció de Aldo Antognazzi, on va finalitzar els estudis superiors. L’any 2002 va participar a les masterclass dictades pel mestre Bruno Gelber, qui el va seleccionar per continuar les classes de perfeccionament a Europa i Argentina. Un any més tard es va traslladar a la ciutat de París on es va produir l’encontra amb la reconeguda pedagoga i pianista Monique Deschaussees, amb qui va començar una nova etapa.

L’any 2015 enregistra el seu primer àlbum Oscilations pel segell Paraty Harmonia Mundi, que suscita immediatament un gran interès i entusiasme a la crítica musical. Oscilations va ser seleccionat com un dels millors discs a Radio France el 2015 i, ràpidament, va aconseguir situar-se en el primer lloc de vendes d’àlbums de música contemporània a França. En desembre del 2016, les germanes Labéque el conviden per presentar el seu disc en directe a l’auditori de la Maison de la radio. El 2017, enregistra el seu segon àlbum Dualità en el qual presenta cinc noves composicions. El 2020 presentar el seu tercer treball discogràfic Silas, és el seu àlbum més íntim.