II Setmana d'Arquitectura i Disseny Club Pollença

El disseny industrial és el protagonista

El disseny industrial va ser el protagonista de la Setmana d'Arquitectura i Disseny que va organitzar el Club Pollença del 18 al 21 d'agost de 2015.

Les jornades varen tenir lloc al saló d'actes del Club. L'espai es va redissenyar per afavorir el diàleg entre els ponents, els assistents i els objectes de disseny que es varen presentar. Cada jornada va seguir el mateix esquema.

Aperitiu

Hi va haver una primera part a mode "d'aperitiu" - en paraules del president de l'entitat, Biel March- d'uns 10 minuts de durada on els arquitectes varen presentar una peça de disseny. Així, el primer dia, l’arquitecte Josep Quetgles, catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya i especialitzat en docència i investigació, va dissertar sobre un tassó d'Adolf Loos.

1170453

El segon dia, l’arquitecte Lluís Clotet, que ha estat sis vegades guardonat amb el Premi FAD en la categoria d’interiorisme els anys 1965 i 1972, i quatre més en arquitectura el 1979, 1980, 1988 i 1989 i que el 2010 va rebre el Premi Nacional d'Arquitectura d'Espanya, va explicar el Banc "Catalano" que ell mateix va crear juntament amb Oscar Tusquets l'any 1974

La també Premi Nacional d'Arquitectura Carme Pinós va parlar de l'estanteria de Nimo, de la qual ella n'és autora; i Josep Quetgles d'una copa de beure vi de Porto d'Alvaro Siza.

Carme Pinós Setmana Arquitectura Club Pollença

Primer plat

La segona part de cada jornada va consistir amb una intervenció de 20 minuts on els professionals varen parlar sobre qüestions generals del disseny. Josep Quetgles va encetar aquest espai amb la conferència "Què és i no és el disseny"; el segon dia, Biel Huguet, va parlar de "Materials tradicionals i arquitectura contemporània"; el tercer, Guiem Ferrer sobre "Educació invisible". Mireia Riera, Presidenta de BD Barcelona, Biel Huguet i Guiem Ferrer varen tancar aquest "primer plat" amb una xerrada sobre "Disseny, la producció i la distribució".

Setmana d'Arquitectura Club Pollença

Plat fort

En el plat fort, que estava previst que tingués una durada de 50 minuts cada jornada, hi varen intervenir dissenyadors de renom internacional com Martí Guixé, Rogier Martens, Alfredo Häberli i Alberto Liévore que varen presentar les seves obres.

Setmana Arquitectura i Disseny Club Pollença

Al saló del Club Pollença, durant totes les jornades hi va havermobles i objectes clàssics de disseny exposats, sobre una mostra derajoles que la fàbrica Huguet de Campos ha realitzat amb arquitectes com Herzog & de Meuron, Liévore, Carme Pinós, Barozzi Veiga i Lluís Clotet, entre d’altres.