VII Setmana d'Arquitectura i disseny Club Pollença

Setena Setmana d'Arquitectura Club Pollença

Tres vetllades a l'Edèn

La setena Setmana d'Arquitectura i Disseny del Club Pollença que porta per títol Edèn va reunir sis professionals del sector i de diferents perfils i varen tenir lloc els dies 11, 12 i 13 d'agost del 2020 al pati de l'Ajuntament i amb l'aforament limitat per garantir les mesures sanitàries per fer front a la Covid-19.

Durant tres dies seguits, cada vespre a les 20.30 hores, professionals de reconegut prestigi varen debatre sobre arquitectura. L'edició es va encetar amb una conferència de Cris Ballester, directora gerent de l'Institut Balear de l'Habitatge, encarregada de promocionar l'habitatge públic protegit de les Illes Balears, a més de gestionar el parc immobiliari, actualment d'uns 1.800 habitatges.

Juan Herreros, premi FAD d'arquitectura 2020, a la Setmana d'Arquitectura i Disseny del Club Pollença

Seguidament va oferir una conferència el guanyador del premi FAD d'arquitectura 2020 Juan Herreros, catedràtic de la ETSAM-Madrid i professor en les universitats de Columbia-NYC, EPFL-Lausana, AA-Londres, IIT-Chicago, SOA-Princeton i AALTO-Hèlsinki, entre d'altres. Juan Herreros és autor de nombrosos projectes, entre els quals destaca el del nou Museo Munch, a Oslo (Noruega) del que va explicar el procés de construcció.

Marta Peris durant la conferència de la Setmana d'Arquitectura del Club Pollença, al pati de l'Ajuntament de Pollença

Dimecres es va poder escoltar a Peris+Toral, que aposten per una arquitectura senzilla, de discreta presència i complex desenvolupament. Des del seu despatx de Barcelona, Marta Peris i José Toral retroalimenten la pràctica amb una recerca continuada en els àmbits de l'habitatge públic col·lectiu i l'espai públic, sota una línia de pensament que situa l'individu com a centre de l'acció i l'arquitecte, com a agent social.

Albert Faus durant la ponència impartida durant la setena Setmana d'Arquitectura i Disseny, al pati de l'Ajuntament de Pollença

El mateix dia hi va haver una ponència d'Albert Faus. Faus es va traslladar a Burkina Faso el 2010, on va dirigir principalment projectes d'equipaments educatius i sanitaris per a entitats de cooperació internacional. Treballant sempre amb limitats recursos tècnics i financers, en els seus projectes a Burkina Faso ha tractat d'aprofitar al màxim la construcció amb materials locals, interpretant les tècniques tradicionals amb un llenguatge contemporani i introduint-hi millores utilitzant productes i metodologies modernes.

Alberto Veiga a la Setmana d'Arquitectura del Club Pollença

Per acabar, dijous varen tancar el cicle Marina Sisternas i Alberto Veiga. Sisternas és experta en transformació urbana, va cursar el Master MSc City Design and Social Sciences a la London School of Economics i va desenvolupar la seva tesina sobre la densitat als districtes perifèrics de l'Outer London, conjuntament amb Jeff Risom.

Marina Sisternas a la Setmana d'Arquitectura del Club Pollença

L’estudi d’arquitectura Barozzi Veiga va ser fundat l'any 2004, a Barcelona, per Fabrizio Barozzi i Alberto Veiga. El seu treball se centra principalment en edificis culturals i educatius, i es caracteritza per arribar a solucions arrelades al lloc, arquitectures que es reconeixen al llarg del temps i que tenen una gran càrrega emocional. Van ser guardonats amb el Premi Mies Van der Rohe 2015 per la Filarmónica de Szczecin, i recentement han guanyat el concurs internacional per refer L’Art Institute of Chicago.