Dia 8 de març es presenta "Dones viatgeres a Mallorca ( segles XIX-XX). Del silencia a la descoberta"

01 Marzo 2023

El Dia Internacional de les Dones, dia 8 de març, a les 20 hores,  Jaume-Bernat Adrover Artigues presentarà seu llibre Dones viatgeres a Mallorca ( segles XIX-XX). Del silencia a la descoberta en el saló del Club Pollença. A l'acte, també intervindrà Maria Cerdó Ensenyat

En el llibre Jaume-Bernat Adrover Artigues s’identifiquen els noms reals de setze pioneres que visitaren Mallorca entre els anys 1838 i 1936 i es posen a l’abast de tothom les seves biografies apassionants, com la de la princesa Marie de Behen, que era pintora i fotògrafa; la de l’activista americana Nina Larrey, qui salvà milers de vides durant la Primera Guerra Mundial; o la de la musicòloga Bessie D. Beckett, que vingué a l’illa a la recerca de cançons tradicionals. La investigació vol posar en valor, sobretot, la seva mirada única que totes eren dones cultes tenien de Mallorca: escriptores professionals, poetes, periodistes i historiadores de l’art, entre d’altres.